Het plaatsen van infoschermen in een retail omgeving is een goede investering die kan leiden tot meer verkopen. De schermen die ook wel digital signage genoemd worden kunnen informatie overbrengen naar winkelende mensen die in de winkelomgeving aanwezig zijn.
Met de infoschermen kunnen zodoende verschillende doelstellingen bereikt worden die positief kunnen uitpakken in een retail omgeving. Voorbeelden van informatie die nuttig is om over te brengen zijn bijvoorbeeld aanbiedingen en acties of de release van nieuwe producten die in het winkelassortiment zijn opgenomen.
Door de aandacht van de winkelende mensen in de omgeving hierop te vestigen zullen uiteindelijk meer verkopen gerealiseerd kunnen worden. Dit heeft natuurlijk een positief effect op de omzet van bedrijven die in de retail actief zijn.
Narrowcasting op beeldschermen vertonen
Op infoschermen in een retail omgeving worden zeer specifieke beelden vertoond die voor een kleine groep mensen is bedoeld. Deze vorm van communiceren wordt ook wel narrowcasting genoemd. De schermen zijn vaak uitgerust met software van bijvoorbeeld Zebrix, waarmee heel gemakkelijk instellingen kunnen worden gedaan. Dit verloopt allemaal via het internet.
Het is informatie die bijzonder nuttig is voor mensen die op het moment dat zij deze zien in de winkel aanwezig zijn. De beelden die gekozen worden moeten dus aansluiten op hetgeen wat je graag wilt dat de mensen voor actie ondernemen.
In het geval van een bedrijf in retail zal dit natuurlijk het kopen van producten zijn die aangeboden worden. De informatie die je exact op de schermen kunt laten zien kunnen verschillende dingen zijn.
Welke informatie op schermen laten zien?
In retail draait het allemaal om het realiseren van verkopen. Iedere ondernemer die in deze branche actief is weet dat hiervoor verschillende strategieën en technieken voor ingezet kunnen worden.
Het inzetten van kortingen en acties is hier een goed voorbeeld van. Deze aanbiedingen moeten natuurlijk nog wel onder de aandacht van mensen in de winkel gebracht worden. Dit is wat de infoschermen kunnen realiseren.
Op de schermen kan je bijvoorbeeld laten zien dat bepaalde producten met een korting te koop zijn of dat bij een minimaal aankoopbedrag een korting gekregen kan worden. Ook kan je door het plaatsen van infoschermen in een retail omgeving mensen informeren dat er nieuwe producten verkrijgbaar zijn.